Jak świat przyjął Overwatch

Overwatch już zanim pojawił się na rynku, wzbudzał wielkie zainteresowanie. Świat gier komputerowych czekał na najnowszy produkt Blizzard Entertiment z zapartym tchem, co odzwierciedlało się w danych podawanych do szerokiej wiadomości przez producenta, a dotyczących ilości osób, które zapisywały się na zamknięte testy wspomnianej gry. Już w roku 2015 wiadomo było, że ponad 7 milionów ludzi, pomijając jeszcze dużą rzeszę uczestników z Chin, wzięło udział w testowaniu Overwatcha.

Liczba uczestników zwiększała się systematycznie, osiągając wartość ponad dziewięciu milionów. Blizzard pokusił się nawet o statystyki polegające na tym, iż policzono ilość zarówno spotkań w ramach gry, a także i czasu na nią poświęconą. 81 milionów godzin i 37 milionów spotkań to ilości, które stanowią naprawdę bardzo dobre wartości świadczące o dużym zainteresowaniu grą.

2016 rok to czas, kiedy gra Overwatch stała się najlepiej sprzedającym produktem Blizzard Entertiment na konsole oraz zajęła pierwsze miejsce na liście Top 10. Ciekawostką statystyczną dotyczącą gry Overwatch jest fakt, iż w kilka dni od premiery, przyniosła ona dochody rzędu 269 milionów dolarów, plasując się tym samym na pierwszym miejscu najlepiej zarabiających produkcji, których przeznaczeniem były komputery osobiste oraz zajmując zaszczytną, piątą lokatę, wśród gier przeznaczonych na konsole. Ze względu na fakt, iż gra Overwatch została okrzyknięta najlepiej sprzedającą się grą wręcz na całym świecie, stała się ona symbolem sukcesu firmy Blizzard Entertiment.