Rodzaje map w Overwatch

W momencie, gdy na rynek wypuszczona została gra Overwatch, zaopatrzona została ona w cztery rodzaje map. Jednakże producent Blizzard Entertainment obiecał użytkownikom, że w przyszłości pojawiać się będą kolejne ich propozycje, które udostępniane powinny być w bezpłatnej dystrybucji.

Pierwszym rodzajem map, są tak zwane Ładunki, w skład których wchodzą Droga 66, Dorado, Posterunek Gibraltar. Na jej polu rozgrywka polega na tym, aby drużyna atakująca wykonała zadanie, a mianowicie dostarczyła ładunek do określonego, docelowego miejsca.

Do zadań obrońców, jak zawsze, należy powstrzymanie przeciwników i uniemożliwienie wykonania tegoż zadania. Przejęcie punktu, czyli mapy Hanamura, Świątynia Anubisa, Zakłady Volskaya Industries, to miejsca, w których poszczególne ekipy walczą między sobą o kontrolę nad nimi, o przejęcie znajdujących się tam, strategicznych celów.

Kolejnym rodzajem są mapy Hybrydowe, takie jak King’s Row, Numbani czy też Hollywood, które stanowią swoiste połączenie dwóch poprzednich, czyli składają się z punktu, który należy przejąć, a także i z ładunku wskazanego do dostarczenia do określonego celu. Nepal, Wieża Lijang i Wyspa Ilios to kolejne mapy wchodzące w skład ostatniej z grup, to znaczy map typu Kontrola punktu.

Gra w ich obrębie polega na próbie opanowania całego wskazanego terenu i jego przejęciu. Dopiero takowa sytuacja daje drużynie zwycięstwo nad przeciwnikiem.

Te mapy są mniejsze w swoich rozmiarach, jednakże gra toczy się do kilku wygranych, stanowiąc tym samym odmianę od pozostałych ich rodzajów.